تسجيل الدخول تسجيل عضوية جديد المنتدى
×


اهلا وسهلا بك فى بيتك الثانى




حفظ المعلومات ؟
إستعادة كلمة المرور
عرب تيمWwW.TeaM.AraB.sT

    القرآن الكريم طاقم العمل القوانين العامة


اهلا سهلا بيكم فى منتدى عرب تيم - .
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

ll عرب تيم ll Arab-TeaM


مطلوب مشرفين خبراء فى جميع اقسام منتدى عرب تيم اذا كانت لديك الخبرة والكفاءة فلا تتردد فى افادة الاخرين ( انضم الى طاقم العمل )
اعلانك معنا يحقق أهدافك يمكنك طلب الاعلان لشركة او لسيرفر كونكر اون لاين بسعر خاص لفترة محدودة ( عرض خاص )

أعضاء وزوار منتدانا الكرام لا تجعلو مواقع الانترنت تشغلكم عن ذكر الله ( فسبحان الله والحمد الله ولا اله الا الله )
لوحة الاعلانات


ll عرب تيم ll Arab-TeaM :: اقسام كونكر اون لاين ::  شروحات وسورسات Conquer-Online

 
شاطر
الخميس يوليو 31, 2014 11:16 am
المشاركة رقم:
المعلومات
FranKo
¦:: عضو مجتهد ::¦
¦:: عضو مجتهد ::¦
الصورة الرمزية
avatar

البيانات
عدد المساهمات: : 75
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 15/07/2014

التوقيت



الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

 
مُساهمةموضوع: حل مشكلة اسكلة الورير الى بيعدى الباب بالحصان وهو مقفول الخميس يوليو 31, 2014 11:16 am



حل مشكلة اسكلة الورير الى بيعدى الباب بالحصان وهو مقفول


بسم الله الرحمن الرحيم ,

فى مشكله فى معظم السيرفرات وهى ان اسكله الوريرو ,

الى هوا بيكرب بيها الحصان وبيلف بتعدى من باب الوار ,

وناس كتير اوى بتشتكى منها ومش عارف تحلها ,

انهردا معانا الحل بتعها علشان مش توجع دماغك كتير ,

نخش فى الموفيد اول شئ هنخش على الهندل ,

وهنعمل سيرش على الكود دا ,



لا تستطيع مشاهدتة الا بعد الرد




ونقفلو من السالب ونبدلو بالكود دا ,


الكود:

#region ChargingVortex
                                case 11190://assaas
                                    {
                                        if (CanUseSpell(spell, attacker.Owner))
                                        {
                                            UInt16 ox, oy;
                                            ox = attacker.X;
                                            oy = attacker.Y;
                                            if (attacker.Owner.AlternateEquipment)
                                            {
                                                if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.RightWeapon))
                                                {
                                                    if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.AlternateRightWeapon))
                                                        return;
                                                    if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.AlternateRightWeapon).ID))
                                                        return;
                                                }
                                                else
                                                {
                                                    if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.AlternateRightWeapon))
                                                    {
                                                        if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.RightWeapon).ID))
                                                            return;
                                                    }
                                                    else
                                                        if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.AlternateRightWeapon).ID))
                                                            return;
                                                }
                                            }
                                            else
                                            {
                                                if (attacker.Owner.Equipment.Free(ConquerItem.RightWeapon))
                                                    return;
                                                if (!Network.PacketHandler.IsTwoHand(attacker.Owner.Equipment.TryGetItem(ConquerItem.RightWeapon).ID))
                                                    return;
                                            }

                                            if (Kernel.GetDistance(attacker.X, attacker.Y, X, Y) <= spell.Distance)
                                            {
                                                PrepareSpell(spell, attacker.Owner);

                                                SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                                suse.Attacker = attacker.UID;
                                                suse.SpellID = spell.ID;
                                                suse.SpellLevel = spell.Level;
                                                suse.SoulLevel = client_Spell.SoulLevel;
                                                suse.X = X;
                                                suse.Y = Y;
                                                RangeMove moveIn = new RangeMove();
                                                List<RangeMove.Coords> ranger = moveIn.MoveCoords(attacker.X, attacker.Y, X, Y);
                                                attacker.X = X;
                                                attacker.Y = Y;
                                                Attack shift = new Attack(true);
                                                shift.Attacker = attacker.UID;
                                                shift.X = X;
                                                shift.Y = Y;
                                                shift.AttackType = Attack.SkillMove;
                                                shift.dwParam = 11190;//10315;
                                                shift.KOCount = spell.Level;
                                                attacker.Shift(X, Y, attacker.MapID, shift);
                                                attacker.Owner.SendScreen(suse, true);


                                                var Array = attacker.Owner.Screen.Objects;
                                                foreach (Interfaces.IMapObject _obj in Array)
                                                {
                                                    if (_obj.MapObjType == MapObjectType.Monster || _obj.MapObjType == MapObjectType.Player)
                                                    {
                                                        attacked = _obj as Entity;
                                                        if (!moveIn.InRange(attacked.X, attacked.Y, 4, ranger))
                                                            continue;
                                                        if (CanAttack(attacker, attacked, spell, attack.AttackType == Attack.Melee))
                                                        {
                                                            var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attacked, spell, ref attack);
                                                            damage += damage * 15 / 100;
                                                            ReceiveAttack(attacker, attacked, attack, damage, spell);

                                                            suse.AddTarget(attacked.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                    }
                                                    else if (_obj.MapObjType == MapObjectType.SobNpc)
                                                    {
                                                        attackedsob = _obj as SobNpcSpawn;

                                                        if (CanAttack(attacker, attackedsob, spell))
                                                        {
                                                            if (!moveIn.InRange(attackedsob.X, attackedsob.Y, 4, ranger))
                                                                continue;
                                                            var damage = Game.Attacking.Calculate.Melee(attacker, attackedsob, ref attack);
                                                            damage += damage * 15 / 100;
                                                            ReceiveAttack(attacker, attackedsob, attack, damage, spell);

                                                            suse.AddTarget(attackedsob.UID, damage, attack);
                                                        }
                                                    }
                                                }
                                                attacker.Owner.SendScreen(suse, true);
                                                Conquer_Online_Server.Game.Calculations.IsBreaking(attacker.Owner, ox, oy);
                                            }
                                            else
                                            {
                                                attacker.AttackPacket = null;
                                            }
                                        }
                                        break;
                                    }
                                #endregion  


هنعمل كلاس جديد فى الفولدر بتاع الاتاك بالاسم دا ,

RangeMove.cs

وهنحط فيه الاكواد دى ,


لا تستطيع مشاهدتة الا بعد الرد



بكدا لما يجى يستخدم الاسكله هيلاقى الاميل مش بيخش ولو حاول ,

هيلاقى اميله هنج وبرضو مش هيخش Very Happy ,

وتمام يا رجالة ارجو انكو كسبتو خبرة من الموضوع دة


 

 

الموضوع الأصلي : حل مشكلة اسكلة الورير الى بيعدى الباب بالحصان وهو مقفول // المصدر : منتدى عرب تيم // الكاتب : FranKo






توقيع : FranKo





الخميس يوليو 31, 2014 12:25 pm
المشاركة رقم:
المعلومات
ElProfe$$¤r
¦:: عضو نشيط ::¦
¦:: عضو نشيط ::¦
الصورة الرمزية
avatar

البيانات
عدد المساهمات: : 48
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 19/07/2014

التوقيت



الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

 
مُساهمةموضوع: رد: حل مشكلة اسكلة الورير الى بيعدى الباب بالحصان وهو مقفول الخميس يوليو 31, 2014 12:25 pm



حل مشكلة اسكلة الورير الى بيعدى الباب بالحصان وهو مقفول


شكرا جدا يا ريس مشكور


 

 

الموضوع الأصلي : حل مشكلة اسكلة الورير الى بيعدى الباب بالحصان وهو مقفول // المصدر : منتدى عرب تيم // الكاتب : ElProfe$$¤r






توقيع : ElProfe$$¤r







 
الإشارات المرجعية
  • إرسال الموضوع إلى TwitterTwitter
  • إرسال الموضوع إلى GoogleGoogle
  • إرسال الموضوع إلى FacebookFacebook
  • إرسال الموضوع إلى StumbleUponStumbleUpon
  • إرسال الموضوع إلى del.icio.usdel.icio.us
  • إرسال الموضوع إلى DiggDigg
  • إرسال الموضوع إلى YahooYahoo
  • إرسال الموضوع إلى LiveLive


التعليق على الموضوع بواسطة الفيس بوك

 

..

 

«الموضوع السابق|الموضوع التالي»

 

الذين يشاهدون الموضوع الان :37 ( الأعضاء 6 والزوار 31)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
الابتسامات متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

قوانين المنتدى
© phpBB | انشاء منتدى مجاني | منتدى مجاني للدعم و المساعدة | إتصل بنا | التبليغ عن محتوى مخالف | انشئ مدونة
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2017 | Designed By Ahmed Halim | ArabTeaM
 
المنتدى غير مسؤول عن أي اتفاق تجاري أو تعاوني بين الأعضاءفعلى كل شخص تحمل مسئولية نفسه إتجاه مايقوم به من إتفاق وأعطاء معلومات موقعه التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي منتدى عرب تيم ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر


جميع حقوق التصميم محفوظة لـ عرب تيم